Framebreuk: ook dat nog! - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu Framebreuk: ook dat nog! - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu

Framebreuk: ook dat nog!

Door: addieenhans

Blijf op de hoogte en volg Hans Metz en/of Addie Niesthoven

16 Mei 2010 | Duitsland, Lübeck

Sinds 2 dagen fiets ik over de Duits-Duitse fietsroute: langs het voormalige ijzeren gordijn. Hier in Travemünde buigt het pad naar het zuiden, om na 1100 km bij de Tsjechische grens uit te komen. Gisteren (ja, in de stromende regen en met tegenwind) vond ik af en toe de fiets een beetje wiebelig. Maar de paadjes waren ook hobbelig en glibberig. En dan nog die lekke band, door een flink stuk glas...
Vandaag schijnt de zon, en zonder bagage rijd ik langs de haven. Nu wel heel erg wiebelig!
Dan ontdek ik hoe dat komt: de fiets ziet er nog steeds helemaal uit als een fiets. Maar in de driehoek tussen trapas, achteras en zadel zit een stukje niks. Als ik morgenochtend met mijn 25 kilo bagage heel voorzichtig de 5 km naar het station loop, kan ik overmorgen in Haarlem beginnen een nieuwe fiets uit te zoeken.

Na deze eerste drie weken staat er wel 1278 km op de teller. Geen slecht begin, toch?
Tot we samen verder kunnen reizen, sluit ik even dit weblog!

• 16 Mei 2010 - 20:32

Liesbet:

Dat is vette pech!!
    Maar de eerste drie weken en meer dan 1200 km zitten erop en ik heb de indruk dat je daarover tevreden bent.
    Succes met het uitzoeken van een nieuwe fiets.
    Liefs,
    Liesbet

• 17 Mei 2010 - 15:23

Anka En Daniëlle:

Niet te geloven!

Wat een bizar verhaal. Succes met al de mankementen en hopelijk maar weer gauw back on track!

• 27 Mei 2010 - 17:28

Nanna:

Hallo Hans,
    Is het je gelukt een nieuwe fiets uit te zoeken en waar zijn jullie nu? Ik ben benieuwd!!

• 27 Mei 2010 - 19:18

Bri:

Jee! Wat je noemt een verrassende wending. Eerst Hans terug vanwege zijn rug, nu Addie vanwege haar fiets. Dus nu zijn jullie weer samen in Haarlem, begrijp ik. Hadden jullie van tevoren natuurlijk niet aan gedacht.
    We merken het wel als jullie weer verder gaan.
    Voorlopig wens ik jullie vooral een goed herstel van rug en fiets (fiets kan nieuw aangeschaft worden, rug niet). En vooral daarna een goede voortzetting van de reis!

• 30 Mei 2010 - 09:53

Aat V Borssum Waalke:

Ady en Hans een tocht met hindernissen enz maar maak alles wel spannend. je fiets kan waarschijnlijk gelast worden niet elektrisch met autogeen zoals dat heet dan is er waarschijnlijk niets meer aan de hand. Wel leuk al die onverwachten dingen Groetjes Aat en Marian.

• 07 Juni 2010 - 22:22

Hans Putker:

Addie & Hans,
    beetje verlaat aan jullie verlagen begonnen. Boeiend meteen: Hans naar de peut en Addie rijdt haar frame aan barrels.
    Ik lees nog ff verder. Houd je haaks!