We zijn weer op weg - Reisverslag uit Argentan, Frankrijk van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu We zijn weer op weg - Reisverslag uit Argentan, Frankrijk van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu

We zijn weer op weg

Door: Hans en Addie

Blijf op de hoogte en volg Hans Metz en/of Addie Niesthoven

28 Augustus 2016 | Frankrijk, Argentan

Half augustus komt Hans aan op de camping ten zuiden van het Duitse Bielefeld. Daar is Addie begeleidster van een Nivon Trefkamp, met een grote groep Nederlandse Nivonners. Een week later vertrekken we van daar richting Frankrijk. Via België, en tot Lille grotendeels met de trein.

Nu zijn we alweer een week onderweg. Gisteren zijn we ten westen van Rouen met een pont de Seine overgestoken, naar Normandie. We volgen de kleinste weggetjes: met weinig verkeer maar soms wel met stevige hellingen. Overnachten doen we op campings, die zijn hier in overvloed. En soms bij een WarmShowers-contact, altijd leuk.

We kennen Frankrijk niet goed. In het noorden langs de kust doen de huizen met hun tuinen vol bloemen ons aan Engeland denken. In de stadjes zien we rustieke vakwerkhuizen, en toch zijn we niet in Duitsland. Buiten de steden zijn er bijna geen winkels: de Fransen lijken zich te hebben overgeleverd aan de grote supermarkten.
's Morgens gaan we stug door met muesli eten zoals thuis, die is hier gelukkig verkrijgbaar. Op een Frans ontbijt kan je niet fietsen. Maar bij de lunch gaan we wel over op stokbrood en allerlei soorten kaas.

Over een week willen we op het eilandje Groix aankomen, voor de kust van Bretagne. Daar woont al heel lang tekenaar Willem, een oude jaren 60 kameraad van Hans.

• 28 Augustus 2016 - 08:53

Freda Burmeister:

Ik dacht al...war hangen jullie uit? Leuk om weer iets te weten te komen over de reis door Frankrijk, langs de westkust dan begreip ik. Hier geniet ik van het Runner Festival.....dat is met veel harde " muziek" en ander lawaai verbonden.... Maar in het bos en op de hei is het heerlijk rustig.
    Goede reis verder en groetjes van Fre.

• 28 Augustus 2016 - 09:43

Janka:

Als ik het zo lees lijkt het een explosie aan activiteit, die jullie beiden ontwikkel(d)en. Maar, het is meer een manier van leven, begrijp ik. Nog even naar Frankrijk, haha.
    Ik zie Addie voor me als trefkampbegeleidster, pratend natuurlijk. Ik hoor het haast. En Hans, wat een geweldige zomer, bijna geheel zonder lichamelijke klachten?
    Ik neem aan dat er ook wel eens rust is, anders gaat het niet.

Ik ben de hele zomer als 'host' in het park, bij Sonsbeek '16, internationale beeldententoonstelling. De hele dag in gesprek zijn over ideeen kunst. Net als in het museum, maar dat duurt minder lang, een rondleiding. Zwaar soms, toch heel leuk en lonend door de gesprekken.

Liefs, Janka

• 30 Augustus 2016 - 11:56

Gaby:

Hazus en zwaag,
    Leuk, Normandië. Ben ik ook geweest en wat zijn daar mooie plekken.
    Hebben ze ook bruin stokbrood daar?

Gefeliciteerd met jullie zoon. Nog kunnen skypen met hem?

Veel plezier op Groix. Nooit van gehoord dus benieuwd weer naar de verhalen.
    En Addie, de pyjamaparty is nu gepland op 8 oktober. Je kan dan toch wel he? Anders moeten we andere datum prikken.

Liefs van Gaby en zeeman Bas natuurlijk (die is nog steeds niet vertrokken..)