Oponthoud in Moldavië - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu Oponthoud in Moldavië - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu

Oponthoud in Moldavië

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans Metz en/of Addie Niesthoven

12 Juli 2016 | Moldavië, Chisinau


Twintig kilometer voor Balti valt een van mijn trappers eraf. Met zo'n zielig staafje dat overblijft is te fietsen, maar lekker is het niet. Het is zaterdag eind van de middag als ik in Balti aankom, dus voor nieuwe trappers zal ik tot maandag moeten wachten.
Zondag vraag ik op straat alvast naar een fietsenwinkel. Ik kom terecht op een markt waar mannen met fietsen bezig zijn naast bakken met verroest gereedschap en oude onderdelen. Dat boezemt weinig vertrouwen in.
Ik besluit de trein naar de hoofdstad Chisinau te nemen.

Moldavië is een arm land. Onderweg zie ik ontzielde fabrieksgebouwen en vervallen stations. Een heuvelachtig landschap met soms niks, soms weer van die eindeloze zonnenbloemenvelden.
De afstand Is 170 km. maar de trein neemt een omweg, rijdt langzaam, blijft ergens lang staan - fijn, kan je even naar buiten - en doet er vijf uur over.

Igor, mijn WarmShowers-contact in Chisinau woont met vrouw en kind in een eenkamerappartement dus daar kan ik niet overnachtten, ik zoek een hotel.
De volgende dag brengt hij me naar een fietsenzaak met mooie nieuwe spullen.

Chisinau is stad met in het centrum grote gebouwen, brede asfaltvlakten vol snelle auto's. Op veel plekken wordt aan de straat gewekt om de auto's nog meer ruim baan te geven. De regering heeft ook fietspaden beloofd, zegt Igor

Daar kan ik niet op wachten. In ieder heb ik nu nieuwe trappers. Morgen vertrek ik richting noordoost, terug naar Oekraïne.

  • 17 Juli 2016 - 10:11

    Freda Burmeister:

    Leuk nu bne ik op de hoogte! Fre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Moldavië, Chisinau

Hans Metz en/of Addie Niesthoven

We zijn gestopt met werken en gaan de wijde wereld in - op de beste manier: per fiets! We willen naar het noorden, dan naar het oosten, dan naar het zuiden; en dan weer terug. Of andersom. Dat doen we nu al voor het zevende jaar.

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 224594

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 03 April 2019

Van de Mekong naar de Rode Rivier, drie maanden fi

26 Juni 2016 - 19 Augustus 2016

Rondje Oekraïne

13 April 2015 - 25 Augustus 2015

Rondje Europa - fietstocht 2015

12 Mei 2014 - 15 September 2014

In Wit-Rusland is het ook mooi....

13 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Fietsen in Kalmukkië

07 April 2013 - 07 Juni 2013

Italië 2013

22 Mei 2012 - 30 Juli 2012

Opnieuw naar Kemerovo, en verder

29 December 2011 - 29 Januari 2012

Een jaar na de revolutie

15 Maart 2011 - 12 April 2011

Egypte na de opstand

24 April 2010 - 22 Oktober 2010

Noordkaap

Landen bezocht: