Naar het westen - Reisverslag uit Kovel’, Oekraïne van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu Naar het westen - Reisverslag uit Kovel’, Oekraïne van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu

Naar het westen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans Metz en/of Addie Niesthoven

08 Augustus 2016 | Oekraïne, Kovel’


Na Kiev fiets ik alleen nog maar naar het westen. Niet de grote weg naar Lviv, maar noordelijk daarvan de iets minder grote weg naar Kovel (500 km). De eerste dag is die nog erg druk, maar later wordt het rustiger. Het gaat gemakkelijk, goed wegdek, bijna geen hellingen. Beetje saai wel. Maar er zijn wegrestaurants en benzinestations, waar je altijd een koud drankje kunt krijgen. En ik ga de dorpen en steden in, om inkopen te doen of een hotel te zoeken.

Oekraïne is goedkoop. Dat was het al, maar recent is de grivna nog eens 30% in waarde gedaald. Een hotel kost rond de 10 euro, koffie 50 cent en voor een maaltijd betaal je meestal minder dan 100 grivna (een grivna is 3,8 cent).
Er is niet altijd een hotel dus gisteren heb ik met mijn tentje in een donker en doodstil bos geslapen.

Ik ben nu in Kovel, het is nog 70 kilometer tot de grens. Morgen rij ik Polen binnen.
En hoeveel lekke banden heb ik na 2,5 duizend kilometer, deels over slechte wegen, gehad? Geen enkele! Ik rij namelijk op banden van Schwalbe.
Schwalbe Marathon Plus, om precies te zijn.

  • 08 Augustus 2016 - 17:05

    Etha En Raoul:

    Lieve Hans,
    Klinkt goed.vooral van die fietsbanden.
    We zijn heel benieuwd naar foto's en meer verhalen.goede reis en plezier in Polen.
    Etha en Raoul

  • 09 Augustus 2016 - 13:19

    Janka:

    Goed zo, Hans. going strong all the time. Ik zou het je niet na kunnen doen, zelfs niet met zulke goeie banden!

    Janka

  • 20 Augustus 2016 - 15:15

    Gaby:

    Waar zitten jullie nu? Al een tijdje niet meer gehoord of gelezen. Zijn jullie al herenigd?
    Bas vertrekt a.s. vrijdag weer.
    Groetjes en nog veel plezier daaro.

  • 22 Augustus 2016 - 21:54

    Gemmeke:

    Beste hans,
    Wat leuk om je verslagen te lezen! Ik stuitte op jouw naam door enkele boekjes over Russische fietstochten. Mijn droom is om ook van Nederland door Siberië te fietsen naar Alaska of Kamtsjatka. Nu ben ik geen wereldfietser, dus het blijft nog bij dromen.
    Ik kan wel erg genieten van fietstochten door de Alpen op de mountainbike. Ik heb een gezin met opgroeiende kinderen dus een week alleen op pad is al mooi meegenomen. We fietsen wel met gezin en tentje door Nederland in de meivakanties.
    Ik heb enkele jaren in Rusland gewoond, heb daar ook gereisd en spreek Russisch. Goed om te lezen dat het je prima afgaat met papieren kaart en houtje-touwtje Russisch.
    Ken je het boek Run Rosie run? Een dame die de wereld over rent en ook in de winter door Siberië. Prachtig boek, soms wat erg naïef, maar heel avontuurlijk en spannend.
    Veel fietsplezier jullie samen voor de komende jaren!
    Groeten Gemmeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Kovel’

Hans Metz en/of Addie Niesthoven

We zijn gestopt met werken en gaan de wijde wereld in - op de beste manier: per fiets! We willen naar het noorden, dan naar het oosten, dan naar het zuiden; en dan weer terug. Of andersom. Dat doen we nu al voor het zevende jaar.

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 224257

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 03 April 2019

Van de Mekong naar de Rode Rivier, drie maanden fi

26 Juni 2016 - 19 Augustus 2016

Rondje Oekraïne

13 April 2015 - 25 Augustus 2015

Rondje Europa - fietstocht 2015

12 Mei 2014 - 15 September 2014

In Wit-Rusland is het ook mooi....

13 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Fietsen in Kalmukkië

07 April 2013 - 07 Juni 2013

Italië 2013

22 Mei 2012 - 30 Juli 2012

Opnieuw naar Kemerovo, en verder

29 December 2011 - 29 Januari 2012

Een jaar na de revolutie

15 Maart 2011 - 12 April 2011

Egypte na de opstand

24 April 2010 - 22 Oktober 2010

Noordkaap

Landen bezocht: