Op reis met een pot uierzalf - Reisverslag uit Pechenizhyn, Oekraïne van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu Op reis met een pot uierzalf - Reisverslag uit Pechenizhyn, Oekraïne van Hans Metz en/of Addie Niesthoven - WaarBenJij.nu

Op reis met een pot uierzalf

Door: Hans Metz

Blijf op de hoogte en volg Hans Metz en/of Addie Niesthoven

07 Juli 2016 | Oekraïne, Pechenizhyn

Het is altijd weer een verrassing waar ik het eerst last van krijg onderweg op de fiets. Rug? Schouders? Knieën? Laat ik het maar toegeven, lezer: het is mijn zitvlak.
Zadelpijn noemen ze dat geloof ik. Wat doe je daartegen? Veel pauzeren; en af en toe insmeren met uierzalf. Daar heb ik een flinke pot van mee.

Gisteren heb ik overnacht bij een WarmShowers-contact, bij Michail in Sniatyn.
WarmShowers is een wereldwijd netwerk van fietsreizigers die elkaar wederzijds gastvrijheid bieden. Gewoonlijk krijgt men niet alleen een warme douche, maar ook een bed, eten en een goed gesprek.

Toevallig logeerde bij Michail ook een jonge Oostenrijker, de 30-jarige Fabian, op weg naar Azie. Omdat ik ook die kant opga, besluiten we een stukje samen op te fietsen.

• 07 Juli 2016 - 14:38

Janka:

Uitkijken wel met perineumklachten. Lees de speciale zadelsites/zadelpijnsites er maar eens op na. Kun je daar in Oekraine ook de afstand tussen je zitbotten laten opmeten voor een goed zadeladvies?

lieve groeten, Janka